Gimnazjum Publiczne im. Jana Pawła II w Lubatowej

Edukacja dla bezpieczeństwa 3

Email Drukuj PDF

Wymagania z edukacji dla bezpieczeństwa na poszczególne oceny
Klasa 3 gimnazjum

 

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń , który:

  • nie potrafi wykonać prostych poleceń, wymagających zastosowania podstawowych umiejętności,

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń , który:

  • przy pomocy nauczyciela wykonuje proste polecenia, wykorzystując podstawowe umiejętności,
  • wykazuje braki w wiedzy, nie uniemożliwiają one jednak dalszej edukacji i mogą zostać usunięte

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń , który:

  • pod kierunkiem nauczyciela wykorzystuje podstawowe źródła informacji,
  • samodzielnie wykonuje proste zadania w trakcie zajęć,
  • przejawia przeciętną aktywność,
  • opanował podstawowe elementy programu, pozwalające na podjęcie w otoczeniu działań ratowniczych i zabezpieczających.

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń , który:

  • samodzielnie korzysta ze wskazanych źródeł informacji,
  • poprawnie rozumuje w kategoriach przyczynowo-skutkowych,
  • samodzielnie wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu złożoności,
  • podejmuje wybrane zadania dodatkowe,
  • jest aktywny w czasie lekcji,
  • poprawnie wykonuje czynności ratownicze, umie dobrać potrzebny sprzęt i wykorzystać niektóre środki ratownicze,
  • opanował materiał programowy w stopniu zadowalającym

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń , który:

  • sprawnie korzysta ze wszystkich dostępnych źródeł informacji,
  • samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy postawione przez nauczyciela,
  • jest aktywny na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych (zawodach, konkursach),
  • bezbłędnie wykonuje czynności ratownicze, koryguje błędy kolegów,
  • odpowiednio wykorzystuje sprzęt i środki ratownicze,
  • sprawnie wyszukuje w różnych źródłach informacje o sposobach alternatywnego działania (także doraźnego),
  • umie pokierować grupą rówieśników,
  • zdobył pełen zakres wiedzy przewidziany w programie,
  • sprawnie wykorzystuje wiedzę z różnych przedmiotów do rozwiązywania zadań z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa.

 

 

Ocenę celującą otrzymuje uczeń , który:

  • inicjuje dyskusję,
  • przedstawia własne (racjonalne) koncepcje rozwiązań, działań, przedsięwzięć,
  • systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, dzieli się tym z grupą,
  • odnajduje analogie, wskazuje szanse i zagrożenia określonych rozwiązań,
  • wyraża własny, krytyczny, twórczy stosunek do omawianych zagadnień

argumentuje w obronie własnych poglądów, posługując się wiedzą pozaprogramową

zdobył wiedzę znacznie wykraczającą poza zakres materiału programowego