Gimnazjum Publiczne im. Jana Pawła II w Lubatowej

Język niemiecki 1

Email Drukuj PDF

Kryteria oceniania

(zgodne z Nową Podstawą Programową)

 

 

 

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

 

  • posługuje się zasobem środków językowych umożliwiających komunikację w stopniu wykraczającym poza wymagania programowe
  • rozumie ze słuchu bardziej skomplikowane wypowiedzi
  • bez problemów potrafi wyrazić swoje opinie, intencje poglądy stosując różnorodne struktury gramatyczne oraz zróżnicowany styl (formalny i nieformalny)
  • bez problemów wypowiada się w formie pisemnej i ustnej na tematy dotyczące teraźniejszości przyszłości i przeszłości stosując różnorodne struktury gramatyczne
  • w sposób adekwatny do sytuacji potrafi zareagować na prośby sugestie i propozycje oraz przedstawić je wykorzystując kontekst wypowiedzi
  • bez problemów redaguje proste formy wypowiedzi pisemnych stosując zróżnicowane słownictwo często wykraczające poza poziom prezentowany przez innych uczniów oraz różnorodne struktury gramatyczne
  • bez problemów przetwarza tekst ustnie i pisemnie
  • korzysta ze źródeł informacji w języku obcym
  • posiada świadomość językową
  • za test otrzymał ocenę bardzo dobrą oraz wykonał poprawnie zadania dodatkowe wykraczające poza obowiązujący materiał (przynajmniej w 80% )

 

 

 

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

 

  • posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających komunikację
  • rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi
  • określa główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • samodzielnie znajduje określone informacje w tekście słuchanym i pisanym
  • określa nadawcę i odbiorcę i główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • potrafi rozróżnić styl formalny i nieformalny
  • samodzielnie wypowiada się (w formie pisemnej i ustnej) na temat wydarzeń teraźniejszych, przyszłych i przeszłych
  • samodzielnie opisuje ludzi, przedmioty, zjawiska, miejsca i czynności
  • samodzielnie wyraża i uzasadnia swoje opinie, poglądy i uczucia, udziela porad i określa swoje intencje zarówno w mowie jak i piśmie
  • samodzielnie wyraża swoje emocje, prośby, podziękowania, skargi
  • prowadzi proste negocjacje, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje lub sugestie
  • samodzielnie redaguje proste pisemne formy wypowiedzi np. email, list prywatny, pocztówka, notatka

                                                                                             

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

 

  • posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających komunikację w większości sytuacji
  • w większości przypadków rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi
  • w większości przypadków potrafi określić główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • z niewielką pomocą nauczyciela znajduje określone informacje w tekście słuchanym i pisanym
  • przeważnie       potrafi określić nadawcę i odbiorcę i główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • w większości przypadków potrafi rozróżnić styl formalny i nieformalny
  • zazwyczaj potrafi wypowiedzieć się (w formie pisemnej i ustnej) na temat wydarzeń teraźniejszych, przyszłych i przeszłych
  • opisuje ludzi, przedmioty, zjawiska, miejsca i czynności z niewielką pomocą nauczyciela
  • przeważnie potrafi wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i uczucia, udzielić       porad i określić swoje intencje zarówno w mowie jak i piśmie wyrazić swoje emocje, prośby, podziękowania, skargi z niewielką pomocą nauczyciela
  • prowadzi proste negocjacje, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje lub sugestie z niewielką pomocą nauczyciela
  • próbuje pisać       proste pisemne formy wypowiedzi np. email, list prywatny, pocztówka, notatka z niewielką pomocą nauczyciela

 

 

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

 

  • posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających komunikację korzystając z pomocy nauczyciela
  • częściowo rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi
  • częściowo określa główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • z pomocą nauczyciela znajduje określone informacje w tekście słuchanym i pisanym
  • czasami       określa nadawcę i odbiorcę i główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • z pomocą nauczyciela potrafi rozróżnić styl formalny i nieformalny
  • z trudnością       wypowiada się (w formie pisemnej i ustnej) na temat wydarzeń teraźniejszych, przyszłych i przeszłych
  • o z pomocą nauczyciela pisuje ludzi, przedmioty, zjawiska, miejsca i czynności
  • z trudnością wyraża i uzasadnia swoje opinie, poglądy i uczucia, udziela porad i określa swoje intencje zarówno w mowie jak i piśmie
  • z trudnością wyraża swoje emocje, prośby, podziękowania, skargi
  • z pomocą nauczyciela prowadzi proste negocjacje, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje lub sugestie
  • z trudnością       redaguje proste pisemne formy wypowiedzi np. email, list prywatny, pocztówka, notatka

 

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

 

  • posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających komunikację korzystając z dużej pomocy nauczyciela
  • rozumie ze słuchu fragmenty prostych, krótkich, typowych wypowiedzi
  • z dużą pomocą nauczyciela potrafi określić główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • czasami znajduje określone informacje w tekście słuchanym i pisanym
  • z dużą pomocą nauczyciela określa nadawcę i odbiorcę i główną myśl tekstu słuchanego i pisanego
  • czasami potrafi rozróżnić styl formalny i nieformalny
  • rzadko potrafi wypowiedzieć się (w formie pisemnej i ustnej) na temat wydarzeń teraźniejszych, przyszłych i przeszłych
  • z dużą pomocą nauczyciela próbuje opisywać ludzi, przedmioty, zjawiska, miejsca i czynności
  • z dużą pomocą nauczyciela próbuje wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i uczucia
  • z dużą pomocą nauczyciela próbuje wyrazić swoje emocje, prośby, podziękowania,
  • prowadzi proste negocjacje, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje lub sugestie
  • nie potrafi samodzielnie zredagować prostych pisemnych form wypowiedzi np. email, list prywatny, pocztówka, notatka

 

 

 

 

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

 

  • nie opanował elementarnych umiejętności zawartych w ocenie dopuszczającej
  • nie potrafi wyrażać swoich myśli w języku obcym nawet z dużą pomocą nauczyciela
  • nie zna reguł i zasad gramatycznych
  • posługuje się niepoprawnym językiem popełniając wiele poważnych błędów uniemożliwiających zrozumienie
  • nie rozumie tekstów pisanych i słuchanych i nie potrafi ich zinterpretować
  • nie potrafi podać głównej myśli tekstu słuchanego i czytanego